Minőség a Kultúrában
MINŐSÉG A KULTÚRÁBAN
A legmagasabb szakmai elismerést kapta a Corvin Művelődési Ház- Erzsébetligeti Színház 2015. január 22-én, a Magyar Kultúra Napján, amelyre a közművelődés minőségfejlesztési rendszerét alkalmazó intézmények pályázhatnak.
A Közművelődési Minőség Díjat évente egy intézmény kaphatja meg.
A „Közművelődési Minőség Díj” annak a közművelődési intézménynek adományozható, amely kiemelkedő teljesítményt nyújt és rendelkezik a Minősített Közművelődési Intézmény Címmel. Intézményünk a harmadik az országban, aki elnyerte a Közművelődési Minőség Díjat.
A pályázat célja – a 10/2010. (III. 11.) OKM rendelet alapján – a közművelődési tevékenységet végző intézmények minőségorientált működésre ösztönzése és a közművelődési minőségfejlesztés területén elért eredmény elismerése a minőség, hatékonyság, gazdaságosság, eredményesség jegyében.
Ez a legkomolyabb szakmai megmérettetés, amely kidolgozott kritérium és követelményrendszer alapján vizsgálja az intézmény teljes működését; a vezetés, stratégiai tervezés, emberi erőforrások, partnerkapcsolatok és erőforrások tekintetében. Értékeli folyamatokat, a szolgáltatást igénybevevőkkel és szolgáltatókkal, a társadalmi hatással, kapcsolatos eredményeket, valamint a közművelődési intézmény, mint szervezet kulcsfontosságú eredményeit.
A jelentős pályázati dokumentáció benyújtását követően, a helyszíni szemlén a pályázatban bemutatott intézményi önértékelési adatok megalapozottságának ellenőrzése, a minősítési követelmények teljesítésének értékelése, a pályázott tevékenységek keretében modellértékűnek tekinthető módszerek, eljárások feltárása volt a cél. (Az audit két helyszínen, párhuzamosan reggel 9-től este 7-ig zajlott mindenre kiterjedően.)
A helyszíni szemléről szakmai értékelő jelentés és javaslat készült, mely tartalmazta a Közművelődési Minőség Díj, minősítését, megfelelését.
A Szakmai Minősítő Testület, az értékelésre felkért szakértők véleménye alapján tett javaslatot a miniszternek a DÍJ odaítélésére.
Ahhoz, hogy az intézmény működőképes legyen nagyon sok „láthatatlan” munka, energia és kitartás szükséges.
Ahhoz, hogy egy sikeres intézmény Minősített Közművelődési Intézmény legyen ennél is több kell. Mert a minőségfejlesztésben nincs megállás.
Büszke vagyok az eddig elért eredményekre és arra, hogy ezt mások, a legmagasabb szakmai szinten is elismerik.
Véleményem és tapasztalataim szerint a közművelődési kulturális intézménynek a sokarcú kulturális térben újra kell értelmezni helyét alkalmazkodva az új elvárásokhoz. Mindehhez elvárható a kulturális marketing szemlélet, a tudatos minőségirányítási rendszer kialakítása, kreativitás, a kiemelkedő kommunikációs készség, a megfelelő viselkedéskultúra, protokollismeretek és azok aktív alkalmazása, amelynek eredménye a XXI. század kihívásaira választ adó, újragondolt közművelődés.
Egy intézmény megítélése a körülményekhez való alkalmazkodás képességen alapuló teljesítményen (a termék/szolgáltatás minősége) múlik. A bevált forgatókönyvek ideje lejárt. Központi szerepet játszhat, hogy mit tudunk és mit nem, és hogy hogyan. A tudás a siker kulcsa, ez különböztet meg minket.
Mi kell még a sikerhez? Egyediség, újszerűség, élményszerűség, egység, amelyben a megfogalmazott üzenet maradéktalanul célba ér mindenki megelégedésére.
A közművelődésben, pedig ez az ötlet, kreativitás, varázslat maga az, amelytől többek, mások, egyediek leszünk.
Minden rendezvény esetében újat kell alkotnunk, ugyanott, kicsi változással ugyanannak, a célközönségnek.
Az Corvin Művelődési Ház - Erzsébetligeti Színház ma már „Több, mint helyszín”, és sokan hallgatnak a „Gyere inkább mihozzánk!” felhívásra.
Köszönjük a látogatóinknak és partnereinknek, hogy minket választanak, hogy ötleteikkel, folyamatos visszajelzéseikkel segítik munkánkat.
Találkozzunk az Erzsébetligeti Színházban !
Szabó Csilla
igazgató